VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

HUDVÅRDSSERIEN SOLUTION BY VICTUS

Vem står bakom produkterna?

Solution by Victus är en hudvårdsserie framtagen för salongsbehandlingar samt hudvård för konsument. Serien skapades på efterfrågan av branschen av svenska Victus Clinic i samarbete med kosmetiska kemisten Liliane Sallander samt erfarna hudterapeuter och lanserades 2015.

Vart tillverkas produkterna?

Våra produkter tillverkas i Frankrike.

Varför används palmolja i vissa produkter?

För det första använder vi otroligt små volymer av palmolja och endast i enstaka produkter.

Sedan har 100% av palmoljan och derivat som finns i våra produkter ”Round Table on sustainable palm oil RSPO standard” sedan 2010.

RSPO is a not-for-profit organisation who set the rules and regulations for Certified Sustainable Palm Oil plantations. The RSPO still permits palm oil production to occur on peatlands and cleared secondary forests, but is committed to producing palm oil without deforestation.

Palmoljan vi använder produceras av små självständiga familjeföretag vilket hjälper dem att producera utan att förstöra nya skogsområden.

Palmolja och dess derivat används för fukten samt ger en mjukhet and en skön textur till produkten.

Är produkterna testade på djur?

Nej, vi gillar djur och inga produkter i Solution by Victus är testade på djur.

Är förpackningarna återvinningsbara?

Ja, förpackningarna återvinns främst som glas och plast.

Är produkterna veganska?

Nej produkterna är inte veganska.

Vad gör jag om jag får en allergisk reaktion?

Om du har du fått en allergisk reaktion av någon produkt du köpt på solutionby.se, vänligen kontakta någon av våra hudterapeuter på 08-564 619 30. Har du köpt produkten på salong, vänligen kontakta salongen direkt.

FRAKT

Hur mycket måste jag handla för att få fraktfritt?

Som privatperson är det 399 kr inkl. moms man ska uppnå för att slippa fraktavgiften på 49 kr. Man kan även välja att hämta ut i salong för att slippa fraktkostnaden.

Hur skickas produkterna?

Din order skickas med PostNord som MyPack Home Small vilket innebär att brevbäraren först gör ett försök att lägga försändelsen i din brevlåda, får det inte plats där så levereras försändelsen till närmsta upphämtningsställe.

Kan jag spåra min leverans?

I samband med att försändelsen skickas så får du ett SMS med trackingnummer som du kan söka på postnord.se, försändelsen hamnar också automatiskt i appen PostNord om du har den på din telefon.

Hur lång leveranstid har min order?

Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar. Skulle du ha extra bråttom, skriv det som en kommentar när du lägger ordern så gör vi vårt bästa för att ordna en snabb leverans. Är du osäker, ring kundtjänst på 08-564 619 30.

Hur går det till när jag vill hämta mina produkter hos en återförsäljare?

När du väljer att hämta ut hos en återförsäljare så blir du kontaktad direkt av salongen när produkten finns klar att hämtas.

Skickar ni utanför Sverige?

I dagsläget gör vi inga leveranser utanför Sveriges gränser, men det är något som kommer komma i framtiden.

BETALNING

Vem betalar jag till?

Vi använder Svea Ekonomis tjänst för betalning, vilket innebär att alla betalningar sker direkt till Svea.

Vilka betalsätt kan jag använda?

Kort, Svea konto, delbetalning eller faktura.

Hur gammal måste jag vara för att lägga en order?

För att lägga en order måste man vara myndig (18 år), detta gäller även vid köp direkt med kort.

Måste jag ha ett personnummer för att beställa?

Nej det går bra att beställa utan personnummer, men endast om man betalar direkt med kort och fyller i en giltig adress i Sverige.

Tas det någon kreditupplysning på mig?

Ja, om du väljer faktura eller delbetalning sker en automatisk kreditupplysning på ditt personnummer.

ALLMÄNT

Hantering av personuppgifter

Vi bryr oss om din personliga integritet, vill du veta hur vi behandlar dina personuppgifter kan du läsa vår sekretess- och integritetspolicy.

Köpvillkor

Här kan du se våra köpvillkor.

Hittar du inte svaret på din fråga?

Kontakta oss på kundservice: 08-564 619 30

Eller via formuläret: